Skialp Ultental - posledná dolina

06.05.2014
skialp-ultental-posledna-dolina

Taliansko-Južné Tirolsko-Merano

Túto zimu zaznamenali aj v tejto časti Álp vďaka južnému prúdeniu rekordné snehové zrážky. Začiatkom apríla sme sa preto v rámci mapovania skialpinistických oblastí rozhodli konečne aj pre návštevu doliny Ultental, taliansky Val di Ultimo (posledná dolina).

Táto dolina vybieha do kopcov smerom na juh od Merana. Do ústia doliny sa dostaneme v obci Lana. Samotná dolina je veľmi dlhá. Približne v strede sa nachádza lyžiarske stredisko. To však nie je naším cieľom. Ideme autom až na koniec doliny.

Skialpový_raj_na_konci_Ultentalu

Cestička sa zužuje a pristrmuje. Po hodine jazdy autom sme na konci doliny. Parkujeme na malom parkovisku neďaleko priehradného múra Weissbrunnsee 1874m. Aj napriek vysokým jarným teplotám sú všade mantinely snehu.

Záver doliny tvoria dva vedľa seba uložené amfiteátre zložené zo svahov a vrcholov. Podmienky na skialp sú obrovské, chýba len infraštruktúra v podobe skialpovej chaty. Na druhej strane je to veľmi cenný tajný tip pre ľudí, ktorí hľadajú divočinu a nechcú šliapať v zástupe skialpinistov.

Najzaujímavejšie ciele v závere Ultentalu sú dve trojtisícovky: Hintere Eggenspitze 3443m. a Zufrittspitze 3439 m. Výstup na obidva vrcholy by bol zážitkom v alpskej divočine s prevýšením vyše 1500 v.m. Jediná chata v tejto oblasti Hochster Hütte 2561m. je celú zimu zatvorená. Našu prieskumnú túru sme otočili práve na hrádzi priehrady Grunsee pri tejto chate.

Vybavení informáciami, ktoré snáď niekedy v budúcnosti použijeme sme už v odmäknutom snehu zlyžovali späť...

Fotky Skialp Ultental - posledná dolina

RE: Skialp Ultental - posledná dolina
Jano 08.05.2014
Pan profesor, citim sa ako v skole, super,ze mas tu tury, ktore som v zivote nesiel, Martin, mas aj polovnickeho psa, co ich vynuchava? Krasa,vzdy nieco nove.

sherpa 09.05.2014
dobry tip na poslednu turu, krasne vyhlady.