MTB Bormio 3000 - Cima Bianca

12.07.2017
mtb-bormio-3000-cima-bianca

Taliansko: Bormio - St. Caterina Valfurva

Po obedňajšej zmrzlinovej pauze sa uličkami presúvame ku stanici lanovky Bormio 3000. Máme síce v nohách veľkolepý zjazd z passo Zebrú a výšlap od chaty Pizzini ale vďaka vývozu na chatu sa náš deň ešte nekončí. Kupujeme lístky na lanovku. Cena je nižšia ako na Skalnaté pleso, prevýšenie vyššie, bicykel zdarma...V polovici prestupujeme do menšej lanovky. Sme sami, frírajderi už sú poobede unavení.

Vďaka Mirovým skúsenostiam ideme na istotu, je to parádne nechať sa takto raz za čas potiahnuť, času je málo a nám sa dnes podaria dve denné túry naraz.

Na vrcholovej stanici je o poznanie chladnejšie ako dole. Pred dlhým zjazdom ktorý na nás čaká si ešte dáme kávičku v prázdnej reštaurácii a ideme nato. Naobliekame na seba všetko čo máme a začíname veľkolepý zjazd. Postupne sa dostávame cez pásmo kameňov, alpínskych lúk, kosovky, rododendrónov, lesíka červených smrekov až do St. Cateriny Valfurva ktorá už je ponorená do ihličnatých lesov. Jeden z najlepších zjazdov aké som kedy šiel. Po ceste niekoľko kratších stúpaní, dlhé traverzy. Nestretli sme už nikoho len zopár koní voľne sa pasúcich na lúkach. K našemu autu prichádzame ešte včas nato aby sme sa večer presunuli cez Livigno do Val Rosegu. Samozrejme parádny deň zakončíme pizzou po ceste v Livignu. Prvú polovicu dňa - prechod a zjazd z passo Zebrú nájdete v odkliku pod článkom.