Bike and Hike Val Bodengo

20.07.2018
bike-and-hike-val-bodengo

Taliansko - Chiavenna - Val Bodengo

Tip na túto túru som dostal pri mojej poslednej návšteve u kamaráta Maura v Chiavenne. On síce hovoril, že za tri eurá si môžem v miestnom bare kúpiť povolenku na vjazd do doliny ale to nevie, že jazda na bajku do kopca mi spôsobuje rovnaké potešenie ako dole kopcom. Vyrazil som ráno z Piura, predmestia Chiavenny, prešiel po miestnych cestách do osady Gordona (283m.) kde začína stúpanie.

Kvalitná asfaltka sa tu v hustom lese vinie strmými serpentínami až do ústia doliny Bodengo. Táto dolina ktorú mi Mauro poradil ako outdoorový tip je známa kaňoningom. Ten sa tu organizuje vo veľkom horskými vodcami. Počas stúpania som občas nakukol do hĺbky, väčšinu krás hlbokej rokliny však predo mňou ukryla hustá vegetácia.

Až sa úzka a strmá asfaltka prehupne cez hrebeň a vnorí do doliny tak sa otvoria výhľady na Val Bodengo. Úžasná dolina, ktorá ponúka okrem iného aj skalné steny s viacdĺžkovými cestami.

Val_Bodengo

Na bajku som sa dostal až na úplný koniec doliny. Tu som vytiahol z batohu tenisky. Prezul tretry, zamkol bicykel a ďalej sa vybral už peši. Keďže času málo ako vždy tak som pridal do kroku a vyšiel do passo Crocetta 2201m. Od začiatku túry som tu nastúpal takmer 2000v.m. V tieni ešte zotrvával sneh ako pamiatka na nedávnu studenú vlnu počasia.

V sedle som vychutnal a pofotil výhľady. Som síce bez mapy ale kvalitné značenie ma naviedlo na traverz do ďalšieho sedla Bocchetta del Notar 2095m., tentoraz už na hranici so Švajčiarskom. Tu sa mi otvorili nové výhľady na pre mňa úplne nové a nepoznané hory...

Staré_pastierske_domčeky

Pri návrate ku bajku som uzatvoril trojuholník. Odfotil som ešte pastiersko/poľovnícku chatku a zbehol dole. S pomocou bicykla som tak absolvoval parádnu celodennú túru a zároveň sa nezničil tako ako keby som bol celý deň na nohách.

Val Bodengo bola z estetického hľadiska pastva pe oči. Pastierske osady s drevenými domčekami, horské lesy tvorené prevažne červenýi smrekmi, vysoké skalné steny, žulové ihly, nové výhľady... veľa nového za jeden krátky deň...

nad_val_Bodengo_kraľuje_Pizzo_Cavregasco

Túru som absolvoval v septembri 2017. Gps záznam je iba prvý výšlap od bajku do sedla Crocetta kôli mapke a lepšej orientácii.

Fotky Bike and Hike Val Bodengo

RE: Bike and Hike Val Bodengo
Čendo 25.07.2018
Martin,nádhera ako vždy :-) Vďaka za zdieľanie.