Sicília - starobylá Modica

07.02.2015
sicilia-starobyla-modica

Pri našom putovaní Sicíliou sme sa popri sopkách sústredili predovšetkým na prírodu ale keďže Sicília sama je jedným veľkým múzeom nedá sa nezastaviť aspoň nachvíľu aj pri niektorých zaujímavých miestach, kultúrneho a historického významu.

Pri jednom z rozhovorov so starou babkou šéfujúcou kempingu v Letojanni sme sa dozvedeli o mestečku Modica. Bol to jej tajný tip na zaujímavé miesto a tak sme ho neobišli.

Modica sa nachádza na juhu Sicílie neďaleko provinčného centra Ragusa. Má niečo cez 50 000 obyvateľov a jej historické centrum s viacerými pamiatkami patrí ku kultúrnemu dedičstvu Unesco. Vďaka cenným barokovým stavbám patrí pod Unesco sedem miest v tejto oblasti. Modica bola v sedemnástom storočí poškodená dvoma veľkými zemetraseniami, tie najcennejšie stavby sa však zachovali.

Sicília_-_starobylá_Modica

V Modice sme sa zastavili na pár hodín, pri prechádzkach uličkami sme sa dostali až na vyvýšené miesto s krásnym výhľadom na starú Modicu. Dalo by sa tu blúdiť a obdivovať určite oveľa dlhšie, rovnako určite aj v ďalších okolitých mestách patriacich pod Unesco.

Za spomenutie určite ešte stojí, že Modica je známa svojou tradíciou výroby čokolády. Predávajú ju v každej kaviarničke či cukrárni, videli sme dokonca múzeum čokolády. Samozrejme sme ju ochutnali ale tu musím povedať, že ma moc neočarila :), teda tá čokoláda. Samotné mestečko Modica bolo zaujímavé a hlavne pre záujemcov kultúrnych pamiatok odporúčam určite pri návšteve Sicílie navštíviť.

Pri našej zastávke bolo dôležité aj to, že v tomto mestečku nie je zďaleka taký veľký ruch a dopravné zápchy ako vo veľkomeste Catanii. Takže tajný tip ako veľa vidieť a neuviaznuť v zápche :)