Sicília - San Vito lo Capo, Monte Monaco

04.08.2016
sicilia-san-vito-lo-capo-monte-monaco

Sicília - severozápadné pobrežie - San Vito lo Capo - Monte Monaco 530m.n.m.

Najväčšia a najznámejšia lezecká oblasť na Sicílii je zároveň obľúbeným prímorským letoviskom s krásnymi plážami a všetkým čo k tomu patrí. Podľa mňa najdôležitejšou vecou na mori sú nad ním vypínajúce sa hory... a tých je tu dostatok.

Pri našom putovaní sme na pobyt v týchto končinách mali len pár dní. Osvedčený recept ako mať z niečoho čo najviac je vždy vytrepať sa hore čím najvyššie - v tomto prípade to bol kopček priamo nad San Vitom.

parkujeme_štartujeme

Pred vjazdom do mestečka odbočujeme vpravo smer kopčok Monte Monaco. Parkujeme už na štrkovej ceste medzi sadmi. Značenie je dobré, čoskoro stretávame info tabuľu. Hore prechádzkovým krokom pomedzi už skôr africkú vegetáciu, v závere staré mramorové lomy a už sme hore. Výhľady, ktoré naozaj stoja zato. Keď človek vidí, kde vlastne je tak si aj neskôr lepšie zapamätá kde bol...

San_Vito_lo_Capo

Po dôkladnom kochaní sa zostúpime dole ani moc nepoznačení a o chvíľu sa už vrháme do vĺn na pláži ktorú sme pred chvíľou obdivovali zhora...

Všetky potrebné info nájdete v galérii.