Sicília, San Vito lo Capo: Monte Cofano 659m.

20.09.2014
sicilia-san-vito-lo-capo-monte-cofano-659m-

Severozápadný cíp Sicílie ponúka množstvo zaujímavostí na malom mieste. Neďaleko mesta Trapani, v ktorom sa natáčal známy seriál Chobotnica je pozoruhodné starobylé mestečko Erice, ktoré sa celé nachádza na vrcholku hory. Ešte kúsok ďalej na sever na samotnom myse sa nachádza mestečko San Vito lo Capo. Ozajstné letovisko s krásnou pieskovou plážou a všetkým čo k tomu patrí.

Tejto oblasti sa budeme venovať vo viacerých článkoch. V tomto prvom si odskočíme pozrieť si okolie z nadhľadu. Pohľad na horu Monte Cofano je veľkolepý už z mestečka Erice, rovnako sme sa naňho pozerali každý deň z kempingu El Bahrija neďaleko San Vita.

Na samotný výstup na vrchol sme sa vybrali už pomerne neskôr popoludní. Auto sme zaparkovali na štrkovej ceste pri mori.(plánik) Odtiaľto sme už vyrazili peši (17:00)

M._Cofano_-_výhľady

Čoskoro sme natrafili na turistické značenie. Celá hora je totiž prírodnou rezerváciou. Značkovaná trasa nevedie len na vrchol ale zaujímavá musí byť aj trasa okolo hory po jej úpätí vedúca po morskom pobreží. Nádhernym chodníčkom v kaňone sme sa dostali do sedla pod kopcom. Odtiaľto serpentínami pod skalnú stienku. Na jej prekonanie tu je zavesené dokonca hrubé lano. Potom už treba vystúpať úzkym chodníčkom vedúcim strmým svahom hory až na jej vrchol.

Celý výstup nám trval cca dve hodiny. Na vrchole sme sa zdržali, pozerať bolo na čo... Pri návrate tou istou trasou sme už v závere použili aj čelovky. Západ slnka a výhľady stáli zato. Bolo by škoda navštíviť túto oblasť a neobzrieť si ju poriadne z nadhľadu...

Fotky Sicília, San Vito lo Capo: Monte Cofano 659m.