Monte Paré (2390m) a najkrajší výhľad v Livignu

21.07.2016
monte-pare-2390m-a-najkrajsi-vyhlad-v-livignu

V roku 2005 sa konali v Livignu majstrovstvá sveta v horskej cyklistike. Kôli tomuto veľkému podujatiu sa začalo s výstavbou tratí. Zjazdová trať z Motolina. Bajkpark. CC okruh. Týmto to však neskončilo ale všetko sa len začalo... Odvtedy prešlo vyše desať rokov a Livigno sa stalo jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich stredísk špecializovaných v lete práve na horských cyklistov. Množstvo túr z Livigna a okolia si nájdete v článkoch na Vetromagu pod špeciálne vytvorenou oblasťou "Livigno".

výhľady_na_hrebeni_Monte_Paré

Dnes si ale odskočíme pokochať sa peknými výhľadmi a pofotiť sa :) Najprv sa musíme dostať do asfaltového sedla dEira, ktoré sa nachádza na ceste z Livigna do Bormia. Je to hneď prvé sedlo nachádzajúce sa nad Livignom. Je v bezprostrednej blízkosti Motolina a bajkparku.

výhľady_na_hrebeni_Monte_Paré,_Livigno

Z passo dEira odbočíme vľavo na značkovaný chodník smer Monte Paré 2390m. Najprv šotolinovou cestou, neskôr úzkym hlineným chodníčkom sa dostaneme po asi polhodinke na vrcholový hrebeň. Odtiaľto sa nám otvoria úžasné výhľady na všetky svetové strany: Val Trela, Val Pila, Lago Livigno a hlavne samotné Livigno sa nám ukážu v plnej kráse. Hrebeň Monte Paré je krásny kúsok prírody, a na začiatku leta porastený alpskými kvetmi. Kto tu zavíta v peknom počasí, veru neoľutuje.

Livigno_z_hrebeňa_Monte_Paré

Počas niektorého z okruhov vedúcich cez passo dEira vám táto zachádzka nezaberie až tak veľa času. Popozerajte si fotografie v galérii a rozhodnite sa sami. Všetky bike-fotky v galérii vznikli pomocou samospúšte.