Livigno MTB - Valle del Monte

25.07.2016
livigno-mtb-valle-del-monte

Talianska bezcolná zóna Livigno je už známa svojím masívnym rozvojom na TOP bajkerskú oblasť. Poďme sa dnes pozrieť trošku ďalej od más turistov a bajkerov. Pozrieme sa do krásnej doliny v ktorej na veľa ľudí nenarazíte ale vec ktorá vás tam neminie bude dlhý, krásny a tvrdý singltrail.

Valle del Monte - je dolina tak trošku mimo hlavného ruchu ale stále v bezprostrednej blízkosti Livigna. Aby sme sa dostali na začiatok zjazdného trailu bude tentoraz potrebné tlačiť - stojí to určite zato. Pre zokruhovanie tejto túry z Livigna je potrebné dostať sa do sedla La Stretta (2465m.), ktoré sa nachádza na hranici so Švajčiarskom nad asfaltovou cestou v stúpaní na Forcola Livigno.

len_jednu_radu_ti_dám...

Na túto túru som vyrazil z parkoviska pri lanovke na Diavolezzu (2063m.)(Švajčiarsko, cesta medzi Pontresinou a passom Bernina). Najprv som vystúpal pohodovou Val de Fain až po La Stretta (2456m.). Tu sa začína tlačenie. Po asi 300v.m. tlačenia sa chodníček zmení na traverz doprava a traverzujúc horu Piz la Streta/Monte Breva (3104m.) a dostaneme sa až na chrbát voľne spadajúci ku Lago del Monte (2606m.) v rovnomennej doline. Najvyšší bod dosiahneme cca (2788m.)

traverzom_sa_blížim_k_Valle_del_Monte

Pri jazere ja bivakovacia chatka, nebol som v nej ale vraj je v tam útulne a je dobre vybavená. Po väčšinou zjazdnom traverze následuje zjazd ku jazeru. Vedie po pravom úbočí pri pohľade zhora. Dostaneme sa až ku miestu kde z jazera vyteká potôčik. Nedajte sa zlákať chodníčkom vľavo dole ale pre nás bajkerov je tu trail vedúci viac vpravo. Následuje úžasný zjazd. Krásne serpentíny, všetko zjazdné ale ťažké. Keď sa po dlhom zjazde dostanete na štrkovú cestu v dolnej časti doliny, budete už aj možno radi že si ruky oddýchnu.

Valle_del_Monte_supertrail

Podľa mňa jeden z najkrajších zjazdov v údolí Livigna, určite sa oplatí túto túru zakomponovať do nejakého okruhu. Komu by sa nechcelo tlačiť bajk na Strettu zdola od asfaltky a má dosť času a síl môže si dať Forcolu, nový trail cez švajc či už na passo Bernina alebo do Val Minor a potom vyšlapať hore Val de Fain, tak ako som šiel ja. Ale treba počítať, že to už je dlhšia túra.