Corno Dosdé a Magnifica Terra

06.07.2017
corno-dosde-a-magnifica-terra

Taliansko - Švajčiarska hranica južne od Livigna. Val Viola, Val di Campo, Terra Magnifica, Livigno Alps, Corno Dosdé 3232m.n.m.

Vyrážam na bajku  z dobre známeho parkoviska Sfazú na švajčiarskej strane medzi Poschiavom a passom Bernina. Šotolinou sa cez Val di Campo dostávam hore až na Švajčiarsko-Taliansku hranicu. Úseky na záverečnom traily musím samozrejme tlačiť, nevadí vynahradím si to cestou nazad. Po ceste mám viacero chát: Saoseo v doline Val di Campo, za hranicou je Rifugio Viola a odtiaľ mierim k tretej chate: Rifugio Federico Valgoi ktoré spravuje rodina talianskej skialpinistickej legendy Adriana Greca.

Celá bajková trasa vedie parádnym prostredím, na záver dňa ma čaká super zjazd až ku autu. Dôležitá informácia pre prípadných bajkerov idúcich v mojich stopách: od chaty Viola sa neoplatí ísť turistickým chodníkom ku chate Federico Valgoi, veľká časť je nezjazdná kôli veľkým kameňom, treba ísť radšej naokolo po šotoline.

Corno_Dosdé_3232m._kraľuje_pozadiu,_pohľad_od_chaty_Saoseo

Bajk nechávam na chate, prezúvam tretry za tenisky a vyrážam hore do pre mňa úplne neznámeho terénu. Ako cieľ som si vytipoval dominantný kopec popod ktorý sa už nejaký ten čas premávam na bajku ale aj na lyžiach.

Corno Dosdé. Neviem či to pôjde hore a ani netuším kade. Je jasné že to nepôjde stenou od chaty Viola a tak sa pokúsim z druhej strany. Odtiaľ vidím možnosť. Pohyblivá suť. Stienky. Labyrint. Viacero možností, ktorá bude tá pravá? Presne takýto pohyb v horách mám rád. Z internetu som len vyčítal že týmto svahom je možné vystúpiť a zlyžovať v zime...

Na vrchole výhľady. Vystupujem na viacero vežičiek. Je kde pozerať na všetky strany.

Pri návrate pospúšťam zopár kamenných splazíkov. Od chodníka to malo ďaleko. Obtiažnosť cca 3-

Tabuľky v doline hrdo oznamujú kde sa nachádzam. Toto územie sa volá Magnifica Terra. Nie som tu posledný raz...