3 Länder Enduro Trails

21.11.2016
3-lander-enduro-trails

Na pomedzí troch krajín, Rakúska, Talianska (Južné Tirolsko) a Švajčiarska sa nachádza Reschenpass 1504m. cestný prechod medzi It./A. Neďaleko je osada Reschen, na brehu priehradného jazera rovnakého mena. Obrázok kostolnej veže trčiacej z jazera, asi najznámejšieho pohľadu z tejto oblasti ste už zrejme videli v nejakom turistickom prospekte.

Práve v tejto oblasti s krásnou prírodou a výbornými podmienkami vznikol unikátny projekt: Nachádzajú sa tu štyri lanovky prevádzkované aj v lete, jednou z nich je sedačka. Medzi týmito boli vybudované traily pre horské bicykle, tak aby boli čo najviac využité prírodné podmienky a zároveň aby sa dal pomocou lanoviek spraviť okruh. Zároveň z každej vrcholovej stanice ide aj minimálne jeden trail dole ku údolnej stanici. Keď chce človek stihnúť celý okruh za jeden deň a popri tom si dať aj nejakú jazdu naviac má čo robiť celý deň...

Prichádzame ráno do osady na dolnom konci jazera St. Valentin auf der Haide časť Vallatsch. Parkujeme pri dolnej stanici lanovky vedúcej na Haideralm. Kupujeme lístok platný celý deň na všetky spomínané štyri lanovky. Cena = 25 euro za dopravu hore aj s horským bicyklom.

Čas tlačí, naskakujeme do lanovky. Bajky vešia zamestnanec zvonku na špeciálne háky. Z Haideralmu si dávame na rozjazdenie zjazd najprv dole ku dolnej stanici. Parádny a ťažký zjazd je ešte mokrý. Rozjazdenie je opatrné.

Vyvážame sa druhý raz na Haideralm a odtiaľ už smerujeme trailom križujúcim smerom ku dolnej stanici ďalšej lanovky tentoraz na Schoneben. Úžasný chodníček určený len pre horské bicykle nás traverzom ponad jazero Reschensee dostane ku lanovke. V zime je tu známe lyžiarske stredisko.

Všetko je perfektne značené. Trail ešte dýcha novotou. Najviac ma ale dostala tá tabuľka s textom: Iba pre cyklistov! pripadám si ako na Marse.

Plattweg_trail

Jazda hore lanovkou na Schoneben. Pauza na kávu so štrúdlou a zjazdujeme ďalej. Po ďalšom parádnom traily nasleduje traverz po zvážnici a stúpanie na Rescher Alm (2000). Dávame ďalšiu pauzu a domácu špecialitu Kaiserschmaler zapíjame malinovkou.

Pokračujeme traverzmi a zjazdíkmi až na hranice so švajčiarskom. Grunersee a Schwarzersee sú krásne jazerá v hustom lese. Ešte krajšie traily k tomu. Stretávame partiu chlapov ktorí práve budujú chodníček špeciálne určený bajkerom. Aj v týchto miestach budú mať pešiaci a bajkeri každý ten svoj...

Sedačka z Naudersu na Kleiner Mutzkopf. V lese sú ukryté parádne traily. Dávame dve jazdy a dva úžasné a ťažké zjazdy. Nasleduje chvíľka napätia. Musíme stihnúť lanovku z Naudersu na Bergkastel. Stíhame s rezervou 15 minút. Hore môžeme vydýchnuť. Následuje traverz cez hranicu. Míňame staré opevnenia z prvej svetovej a parádny deň ukončujeme zjazdom s názvom Bunker trail. Vrchol dňa. Perfektný prírodný trail. Ťažký, na hranici zjazdnosti.

Schwarzsee

Prichádzame do Reschenu a asfaltovým cyklochodníkom popri jazere sa dopravíme naspäť ku autu.

Počas dňa sme zjazdovali cca 3000v.m. dole kopcom. Nastúpali sme vlastnými silami asi 800, zvyšok už v lanovke.

Nikdy som nebol fanúšik jazdenia s bicyklom v lanovke ale tento okruh mal svoj hlboký zmysel a logiku... a toľko parádnych trailov dole kopcom som za jeden deň ešte nikdy nedal... hmm nespomínal som to už v niektorom z nedávnych článkov? :)))

www.rockmachine.sk

Fotky 3 Länder Enduro Trails

RE: 3 Länder Enduro Trails
marians (marian.surnicin@gmail.com) - 22.11.2016
Tam sa mi velmi paci. To si urcite dam, hadam uz najblizsiu sezonu.