Cykloshop

Taliansko

Pizzo Dosdé (3280 m) a Magnifica Terra

21.09.2018
Švajčiarsko-talianske pohraničie, passo Bernina, Livigno, Poschiavo, Livigno Alps, Terra Magnifica Opäť parkujem pri Sfazú, na mojom obľúbenom parkovisku a východiskovom bode predovšetkým do doliny Val di Campo. Toto miesto sa nachádza približne na polceste medzi Poschiavom a passom Bernina. Z auta vyťahujem Karboniuxa a balím trošku väčší ako cykobatôžtek. Dnes to bude bike and hike. Dolinou Val di Campo to ide pohodlne hore po šotoline... Hmm, také kvalitné šotoliny u nás na Slovensku nemáme... Hmm, amen. Obiehajú ma dve Postautá, Švajčiarsko má premakaný ...   Celý článok
Val Malenco je veľká dolina na talianskej strane Berninských Álp ohraničujúca ich z juhu. Aj keď by to bolo z Val Rosegu vzdušnou čiarou čo by kameňom dohodil, autom po ceste dookola to trvá dve hodiny... Priznám sa, že k výpadu s bajkom do Val Malenco cez sedlo Ciancan ma inšpirovala zmienka o MTB túre okolo masívu Berniny, autom sa mi cez vzácny voľný čas dookola ísť nechcelo, radšej sedím na bajku ako v aute a tak som zaparkoval už klasicky na obľúbenom parkovisku Sfazú a vyrazil odtiaľ. Najprv som zjazdoval do Poschiava (1000m.) a odtiaľ som stúpal najp...   Celý článok
Livigno - Alpisella - Cancano - Boscopiano - asfalt Umbrailpass - Bocchetta di Forcola - piano Pedenolo - Torri di Fraele - Bocchetta di Trella - Passo Trela - Val Pila - Livigno  Viaceré úžasné úseky v tomto okruhu už boli popísané v článkoch tu na Vetromagu. Ja som si ale našiel zámienku aby som si to prešiel zas a znova: nahrať GPX z trailu cez Pedenolo. Počas tohto okruhu sa mi dokonca podarilo pridať aj pre mňa nový trail cez Bocchetta di Trela. Takže vždy keď to len ide - NeverStopExploring. Vyrážam z Livigna z bezplatného parkoviska pod Motolinom. Aby som s...   Celý článok
Taliansko - Chiavenna - Val Bodengo Tip na túto túru som dostal pri mojej poslednej návšteve u kamaráta Maura v Chiavenne. On síce hovoril, že za tri eurá si môžem v miestnom bare kúpiť povolenku na vjazd do doliny ale to nevie, že jazda na bajku do kopca mi spôsobuje rovnaké potešenie ako dole kopcom. Vyrazil som ráno z Piura, predmestia Chiavenny, prešiel po miestnych cestách do osady Gordona (283m.) kde začína stúpanie. Kvalitná asfaltka sa tu v hustom lese vinie strmými serpentínami až do ústia doliny Bodengo. Táto dolina ktorú mi Mauro poradil ako outdoorov...   Celý článok
 Taliansko - Sicília - San Vito lo Capo Pri našom putovaní za Talianskymi vulkánmi sme využili služby asi desiatich kempov ako na pevnine tak na Sicílii a jeden dokonca aj na ostrove Vulkano. Skúsenosti sme mali výraznou prevahou pozitívne. Ceny boli v čase koncom mája a začiatkom júna priaznivé a tak sme sa ani moc nepokúšali prespávať niekde na parkoviskách pri ceste zadarmo, jednoducho nebolo čo šetriť. Kempy nám poskytovali pohodlie potrebné na regeneráciu pri náročnom cestovaní a túrach a zároveň sme nemali žiadny stres aký by sme pri spaní nadivoko ur...   Celý článok
  Berninské Alpy na hranici Talianska so Švajčiarskom Keď som v septembri 2017 prešiel už druhý raz okruh cez Col dAnzana a spustil sa veľkolepým zjazdom dole do Tirana objavil som kúsok pod sedlom mapu so zaznačenou bajkovou trasou č.301 do Val Fontana.   Pochopil som, že toto je presne to čo hľadám a táto prefotená mapka ma posunie pri objavovaní zase o kus ďalej. Na začiatku letnej sezóny 2018 som pri zlom počasí v Engadne operatívne siahol po tejto možnosti a kúsok pred dvanástou hodinou som vyrazil od auta zaparkovaného pod začiatkom stúpania na Col d...   Celý článok
  Val Roseg - Pontresina - Val de Fain - Stretta - Livigno - Chaschauna - S-Chanf - Samedan - Pontresina - Val Roseg  Z Val Roseg vyrážam až o dvanástej. Dnes si na okruh beriem karbónový hardtail Rockmachine Blizz. Okrem dvoch sediel v teréne ma čaká aj veľa asfaltu. A práve tie asfaltové úseky sú na tomto bajku parádae. Nechal som si ešte plášte s jemným gripom a tak z Pontresiny po dolnú stanicu lanovky na Diavolezzu priam letím. Tu odbočujem do Val de Fain. Fajnové stúpanie, oceňujem ľahký prevod, ktorý ponúka Sram XG10-50.   Prichádzam do sedla Stre...   Celý článok
Sneh mizne ako dobré predsavzatia. Pomoceš sa ešte na pásoch po svahoch jarného Ďumbiera a Chopka a povieš si: finito. Výstroj je už uložená na letnú hybernáciu ale teba ešte čosi pokúša. Dolomity snehovo stále vyzerajú výborne, signora Marmolada ti nedá spávať. Dáš návrh Momovi a hoci mal celkom iné plány, mám ho ihneď na lopate. A Marek? Ani som nedopovedal a už má pobalené. Vyrazili sme z Banskej Bystrice Marekovou Octáviou, ktorú bolo treba cestou prikŕmiť fľaštičkou oleja, neskôr nás poriadne vystrašila, keď pod sedlom Fedaia to vyzeralo...   Celý článok
 SK ORTLER BIKE MARATÓN Vždy v prvý júnový víkend sa uskutoční Ortler Bike Maratón v Južnom Tirolsku. Začiatok ako aj koniec preteku sa nachádza v mestečku Glurns, ktoré leží na prahu skoro štvortisícového vrchu nazývaného Ortler Toto mestečko sa nachádza v strede cyklistického regiónu v oblasti nazývanej Vinschgau v Južnom Tirolsku. Ako stred tohoto cyklistického regiónu je známy najmä pre svoje množstvo cyklistických túr okolo známeho Stilfserjochu a Reschesee. Pre účastníkov tohto preteku sú pripravené dve vysnívané trasy o dĺžke (90km - 3000 v...   Celý článok

Transalp 13500

12.05.2018
O transalpe som sa prvýkrát dozvedel z časopisu Velo v roku 2003. Bol to článok, čo sa mi vryl hlboko do mysle a už vtedy som vedel, že to je presne to, čo chcem na bicykli robiť. V roku 2005 som podnikol svoj prvý alpský výjazd. Vtedy som sám prešiel francúzsku časť Álp naťažko. Trasa viedla cez tie najťažšie a najvyššie alpské priesmyky po asfalte. Zastavila ma vtedy nehoda vo Švajčiarsku, odkiaľ som musel domov pokračovať autobusom. Svoj sen o nekonečných serpentínach som však snívať neprestal. V roku 2006 sme už vo dvojici spolu s Jankom Ada...   Celý článok
Dnes, keď je u nás skialpová sezóna už v plnom prúde, prídu mi spomienky na slnečnú Sardíniu vzdialené na míle ďaleko v časopriestore. Pri pohľade na fotky však opäť cítim teplý piesok pod nohami, slnkom zaliate biele pláže a príjemne vyhriate vápencové skaly, na ktorých sme liezli. Hovorí sa, že najspoľahlivejšou vecou v živote je náhoda, a práve ona ma priviedla po prvýkrát na Sardíniu. Vtedy to bol len krátky výlet na pár dní s cieľom pospať si na pláži, ale už vtedy som pochopila, že táto krajina skrýva pre mňa velký potenciál čo ...   Celý článok
November nedočkavo poskakuje za dverami. Kým na Slovensku sa už veselo šliape na pásoch, v Dolomitoch ešte zúri neskoré babie leto. Síce dosť chladné, ale dostatočne slnečné a suché. A tak uprostred jednej krásnej noci zastavujeme na Passo Falzarego (2105 m). Vonkajšia teplota, sama osebe dosť nízka, je zrážaná prudkými poryvmi vetra. Zvyšok noci musíme nejako prežiť, potom bude lepšie. Ráno nás slnkom omaľované kopce vyťahujú zo spacákov. Najvýraznejšie žiaria tie, čo sú najbližšie: Lagazuoi a Saas de Stria. Ten prvý menovaný je naším cieľom. ...   Celý článok
 Taliansko/Švajčiarska hranica, Livigno, Engadin Aj keď o parádnej túre cez dolinu Valle del Monte tu už bola reč teraz si predstavíme ďalší bajkový okruh využívajúci túto trasu. Čakajú na vás dva výšlapy aj s tlačením a odmenení budete hneď dvoma veľkolepými zjazdami. Popri tomto nebudete drieť gumy na viac ako dvoch kilometroch asfaltu a celkové stúpanie tiež nebude extrémne: iba cca 1300v.m. Na túru sme vyrážali od parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Diavolezzu, samozrejme pri štarte z Livigna sa len napojíte na okruh a zjazdy aj stúpania si dá...   Celý článok
 Taliansko: Bormio - St. Caterina Valfurva Po obedňajšej zmrzlinovej pauze sa uličkami presúvame ku stanici lanovky Bormio 3000. Máme síce v nohách veľkolepý zjazd z passo Zebrú a výšlap od chaty Pizzini ale vďaka vývozu na chatu sa náš deň ešte nekončí. Kupujeme lístky na lanovku. Cena je nižšia ako na Skalnaté pleso, prevýšenie vyššie, bicykel zdarma...V polovici prestupujeme do menšej lanovky. Sme sami, frírajderi už sú poobede unavení. Vďaka Mirovým skúsenostiam ideme na istotu, je to parádne nechať sa takto raz za čas potiahnuť, času je málo a ...   Celý článok
 Taliansko - Švajčiarska hranica južne od Livigna. Val Viola, Val di Campo, Terra Magnifica, Livigno Alps, Corno Dosdé 3232m.n.m. Vyrážam na bajku  z dobre známeho parkoviska Sfazú na švajčiarskej strane medzi Poschiavom a passom Bernina. Šotolinou sa cez Val di Campo dostávam hore až na Švajčiarsko-Taliansku hranicu. Úseky na záverečnom traily musím samozrejme tlačiť, nevadí vynahradím si to cestou nazad. Po ceste mám viacero chát: Saoseo v doline Val di Campo, za hranicou je Rifugio Viola a odtiaľ mierim k tretej chate: Rifugio Federico Valgoi ktoré spravuje rod...   Celý článok