Rock Machine

Taliansko

Livigno MTB - okruh Valle del Monte - Val Minor

20.07.2017
 Taliansko/Švajčiarska hranica, Livigno, Engadin Aj keď o parádnej túre cez dolinu Valle del Monte tu už bola reč teraz si predstavíme ďalší bajkový okruh využívajúci túto trasu. Čakajú na vás dva výšlapy aj s tlačením a odmenení budete hneď dvoma veľkolepými zjazdami. Popri tomto nebudete drieť gumy na viac ako dvoch kilometroch asfaltu a celkové stúpanie tiež nebude extrémne: iba cca 1300v.m. Na túru sme vyrážali od parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Diavolezzu, samozrejme pri štarte z Livigna sa len napojíte na okruh a zjazdy aj stúpania si dá...   Celý článok
 Taliansko: Bormio - St. Caterina Valfurva Po obedňajšej zmrzlinovej pauze sa uličkami presúvame ku stanici lanovky Bormio 3000. Máme síce v nohách veľkolepý zjazd z passo Zebrú a výšlap od chaty Pizzini ale vďaka vývozu na chatu sa náš deň ešte nekončí. Kupujeme lístky na lanovku. Cena je nižšia ako na Skalnaté pleso, prevýšenie vyššie, bicykel zdarma...V polovici prestupujeme do menšej lanovky. Sme sami, frírajderi už sú poobede unavení. Vďaka Mirovým skúsenostiam ideme na istotu, je to parádne nechať sa takto raz za čas potiahnuť, času je málo a ...   Celý článok
 Taliansko - Švajčiarska hranica južne od Livigna. Val Viola, Val di Campo, Terra Magnifica, Livigno Alps, Corno Dosdé 3232m.n.m. Vyrážam na bajku  z dobre známeho parkoviska Sfazú na švajčiarskej strane medzi Poschiavom a passom Bernina. Šotolinou sa cez Val di Campo dostávam hore až na Švajčiarsko-Taliansku hranicu. Úseky na záverečnom traily musím samozrejme tlačiť, nevadí vynahradím si to cestou nazad. Po ceste mám viacero chát: Saoseo v doline Val di Campo, za hranicou je Rifugio Viola a odtiaľ mierim k tretej chate: Rifugio Federico Valgoi ktoré spravuje rod...   Celý článok
 Livigno (údolie) - Val delle Mine - Bocchetta di Mine - Val Minestra - traverz - Passo Valécia - Trepale - Passo dEira - traverz singltrailom popod Motolino - Val delle Mine - Livigno (údolie)     Nápad prejsť s pomocou bicykla tento okruh nevznikol v mojej hlave. našiel som to niekde na nete. Potom, čo som prešiel oboma smermi sedlo Valécia a zistil, že v smere do Livigna to veľmi rád pôjdem zjazdovať ešte raz som sa odhodlal aj k tomuto netradičnému okruhu. Túto túru nenájdete v žiadnej mape s odporúčanými bajkovými trasami. K slovu tu totiž príde tla...   Celý článok
03.06.2017 sa uskutoční v talianskom Južnom Tirolsku v údolí Vinschgau (Val Venosta) už tretí ročník Ortler Bike maratónu. Centrom podujatia bude starobylé mestečko Glurns známe svojimi každoročnými rytierskymi hrami.  Práve v tejto chvíli býva v meste Glurn okolo 900 ľudí, toto stredoveké mestečko s jeho historickým opevnením sa považuje za najmenšie v alpskom priestore. Už tretí krát sa v prvý júnový týždeň naruší idylický pokoj tohto starobylého zákutia: Glurns sa stane východiskovým bodom pre Ortler Bike Maratón. Tento pretek pritiahne so sebo...   Celý článok
 Na pomedzí troch krajín, Rakúska, Talianska (Južné Tirolsko) a Švajčiarska sa nachádza Reschenpass 1504m. cestný prechod medzi It./A. Neďaleko je osada Reschen, na brehu priehradného jazera rovnakého mena. Obrázok kostolnej veže trčiacej z jazera, asi najznámejšieho pohľadu z tejto oblasti ste už zrejme videli v nejakom turistickom prospekte.   Práve v tejto oblasti s krásnou prírodou a výbornými podmienkami vznikol unikátny projekt: Nachádzajú sa tu štyri lanovky prevádzkované aj v lete, jednou z nich je sedačka. Medzi týmito boli vybudované traily pre ho...   Celý článok
 Chiavenna (350m.n.m.) Taliansko Približne v polovici marca biednej zimy roku 2016 sme vyrazili s talianskymi priateľmi z Chiavenny na exkurziu do ich domáceho revíru - do doliny ktorej nepovedia ináč ako: Valle Spluga. Na mape ju ale nájdete aj ako Val San Giacomo. Najznámejším miestom tejto rozľahlej doliny je práve lyžiarske stredisko s rovnakým názvom: Madesimo. Pre uctievačov boha Prašanu to nebude zase až tak úplne neznáme meno. Naším cieľom ale nie sú vleky a upravené zjazdovky. Malé autíčko so štyrmi ľuďmi na palube a štyrmi pármi lyží na strešn...   Celý článok
 Ranná zápcha na predmestí Catanie. Presúvame sa od Etny dole na juh. Potom čo náš pokus o jej vrchol zastavili snehové vločky ideme sa zohriať. Netúžime si zopakovať zapchaté ulice a posúvanie sa v zápche a tak kedysi hlavné mesto stredomoria Syrakúzy od nás dostáva košom... Odbočujeme z diaľnice smerom na mestečko Sortino, ktoré je východiskovým miestom na návštevu náhornej plošiny Pantálica a kaňonu riečky Anapo. Voda z nej kedysi slúžila Syrakúzam a Rimania tu dokonca vybudovali aquadukt čiastočne vytesaný v skale. Skalné útesy nad riečkou Anap...   Celý článok
 St. Catherina Valfurva 1700m. Budíme sa ráno v aute na parkovisku. Cez okno pozorujeme ako sa na nás rúti obrovský kmeň stromu. Večer sme potme zaparkovali rovno pod lanovkou na drevo :) Kmeň pristáva na zemi neďaleko od nás. Rýchlo preparkovať!!! Prichádzame do centra, objednaný Landrover s prívesom už čaká. Prichádzajú aj ďalší dvaja pasažieri s bajkmi. Šofér nakladá bajky osvedčeným systémom. S takouto podporou sa ešte rozospatí dostávame pohodlne na Pizzini hutte 2700m. Vyše 1000 výškových metrov za 18evry. Od chaty už posilnení druhou kávou a ...   Celý článok
Strecha Európy, najvyšší alpský vrchol Mont Blanc (4810 m.n.m.) je v hľadáčiku horolezcov, zdatných turistov, dobrodruhov, ľudí posúvajúcich svoje hranice. Pre nás s Ivkou bol výstup na Mont Blanc logickým vyustením našich spoločných aktivít v horách.   Plánovať takýto výstup treba aspoň mesiac dopredu, aby sa dalo zabezpečiť ubytovanie. Najjednoduchšia sa nám javila možnosť si v pohodlí domova zarezervovať nocľah na chate Goutier. No internetový rezervačný formulár už v júni hlásil posledný júlový týždeň ako plne obsadený. A tu sa za...   Celý článok

Trofeo Kima

08.09.2016
Konečne som tu: v centre Skyrunningu, vo Filorere. Prvé, čo ma zaujme, je fascinujúci hrebeň vysoko nad dolinou, a vzapätí mi dojde, že to je TEN hrebeň! SENTIERO ROMA! Už o dva dni tadiaľ povedie trasa Trofea KIMA a ja spolu s dalšími 250 skybežcami si budem môcť overiť Kilianove vyhlásenie, že toto je jeden z najkrajších pretekov na svete. Ubytujem sa v Centre della Montagna, a hned vo dverách sa zrážam s Marinom Giacomettim, zakladateľom KIMY. Privíta ma s obrovským úsmevom na tvári, akoby sme sa poznali roky a hned sa zaujíma, ako sa cítim. Priznávam, že ...   Celý článok
Sev. Taliansko - Val Chiavenna - Val Bregaglia - Piuro - Borgonuovo Ráno sa zobúdzam v Talianskej Val Chiavenne. nadmorská výška okolo 500 metrov. Teplotný rozdiel oproti Val Roseg + 15 stupňov. Túru vyberá domáci pán Mauro. Ťažko nájsť v tejto doline väčšieho znalca hôr ako je on. Spoznali sme sa náhodne na skialpovej túre. Teda ak náhody existujú... Vyrážame z parkoviska kúsok pred hranicou so Švajčiarskom. Prechádzame v hustom takmer pralese popri pivniciach vybudovaných pod obrovskými balvanmi. Stúpame po kamenných schodoch. Rýchlo naberáme výšku. Ma...   Celý článok
 Passo Bernina - Sfazú - Val di Campo - Passo Viola - Val Viola - Passo Valécia - Trepale - Val Pila - Livigno - Forcola di Livigno - Fuorcla Minor -  Passo Bernina    Tomuto okruhu predchádzalo veľa. Keď som asi pred desiatimi rokmi prvý raz zavítal do Val Violy, viaceré singltraily ešte neboli vybudované. Chvalabohu a chvála biketurizmu je dnes situácia taká aká je prezentovaná v tomto článku. Kým som sa dopracoval k tomuto nápadu, chcelo to mať v okolí už niečo pojazdené ale rozhodujúce boli aj tak skúsenosti môjho kolegu z práce Mira, ktorý tu toho má p...   Celý článok
Sicília - severozápadné pobrežie - San Vito lo Capo - Monte Monaco 530m.n.m.   Najväčšia a najznámejšia lezecká oblasť na Sicílii je zároveň obľúbeným prímorským letoviskom s krásnymi plážami a všetkým čo k tomu patrí. Podľa mňa najdôležitejšou vecou na mori sú nad ním vypínajúce sa hory... a tých je tu dostatok. Pri našom putovaní sme na pobyt v týchto končinách mali len pár dní. Osvedčený recept ako mať z niečoho čo najviac je vždy vytrepať sa hore čím najvyššie - v tomto prípade to bol kopček priamo nad San Vitom.     Pred v...   Celý článok
Sardegna, Sardaigne, Sardínia...,druhý najväčší taliansky ostrov obmývaný vodami Tyrhénskeho mora. Dovolenkový raj. Iný ako na Korzike, iný ako na Sicílii, hoci sú susedia. Prístup? Ako len chceš: vlastným autom, s cestovkou busom, kombinovane alebo najjednoduchšie, ako sme to urobili my. Letecky do Alghera, kde sme si prenajali auto a ostrov bol náš. 1. Via ferrata del Cabirol Doma sme si „pogooglili“, že Sardinia ponúka 3 Via Ferraty, ktoré sme si dali za cieľ – Cabirol, Giorre a Regina. Vybrali sme sa len tak, na otočku na pár dní. V utorok ráno s...   Celý článok
 Talianska bezcolná zóna Livigno je už známa svojím masívnym rozvojom na TOP bajkerskú oblasť. Poďme sa dnes pozrieť trošku ďalej od más turistov a bajkerov. Pozrieme sa do krásnej doliny v ktorej na veľa ľudí nenarazíte ale vec ktorá vás tam neminie bude dlhý, krásny a tvrdý singltrail. Valle del Monte - je dolina tak trošku mimo hlavného ruchu ale stále v bezprostrednej blízkosti Livigna. Aby sme sa dostali na začiatok zjazdného trailu bude tentoraz potrebné tlačiť - stojí to určite zato. Pre zokruhovanie tejto túry z Livigna je potrebné dostať sa do se...   Celý článok
 V roku 2005 sa konali v Livignu majstrovstvá sveta v horskej cyklistike. Kôli tomuto veľkému podujatiu sa začalo s výstavbou tratí. Zjazdová trať z Motolina. Bajkpark. CC okruh. Týmto to však neskončilo ale všetko sa len začalo... Odvtedy prešlo vyše desať rokov a Livigno sa stalo jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich stredísk špecializovaných v lete práve na horských cyklistov. Množstvo túr z Livigna a okolia si nájdete v článkoch na Vetromagu pod špeciálne vytvorenou oblasťou "Livigno".     Dnes si ale odskočíme pokochať sa peknými ...   Celý článok
 Sicília - západné pobrežie - letovisko Sabbia d'Oro   Pri potulkách Sicíliou sme sa pri presune po západnom pobreží zastavili prenocovať v kempingu Sabbia d'Oro. Zlatý piesok - toľko doslovný preklad - nesklamal. Je to ideálne miesto, kde pri poznávacom putovaní na chvíľu zastať a oddýchnuť. Veľký kemp s dobrým vybavením sa nachádza priamo pri veľkej piesočnej pláži. Kempuje sa pod veľkými borovicami - poloha kempu je ideálna. Zastavili sme sa tu nie tak celkom náhodou. Naše info nám hovorilo o pozoruhodnej prírodnej zaujímavosti v tejto lokalite. Zo...   Celý článok
 Pri putovaní po najzaujímavejších miestach Sicílie sme sa dostali až do jej severozápadného výbežku. Centrom tejto oblasti je 70tisícové mesto Trapanj známe z talianskeho seriálu Chobotnica. Turisticky známe je tu neďaleké letovisko s nádhernými plážami San Vito lo Capo. V oblasti San Vito sa taktiež nachádza najväčšia a najznámejšia skalolezecká oblasť na Sicílii.  Starobylé mestečko Erice sa nachádza na vrchole stolovej hory práve medzi Trapanjom a San Vitom. Na Sicílii nie sú mestečká na vrcholoch kopcov ničím nezvyčajným. Pre našinca je to v...   Celý článok
Bergel - žulová oblasť, ktorá patrí ešte pod Berninské Alpy. Hlavný hrebeň, ktorý leží na švajčiarsko-talianskej hranici tvoria trojtisícovky s vysokými stenami z kvalitnej žuly. Táto oblasť je oddávna vyhľadávaná horolezcami. Najznámejší vrchol oblasti je Piz Badile 3305m. Najdôležitejšie výstupy sú legendárna Cassinova cesta v severovýchodnej stene Badile a druhým síce pomerne ľahká ale dlhá cesta vedúca severným hrebeňom na Badile (Spigolo, Nordkante). V tejto oblasti je množstvo ďalších pekných a dlhých ciest v krásnej žule. Niektoré z n...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 140) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.