Rock Machine

Taliansko

Livigno MTB - okruh cez sedl├í Mine - Val├ęcia

11.03.2017
┬áLivigno (├║dolie) - Val delle Mine - Bocchetta di Mine - Val Minestra - traverz - Passo Val├ęcia - Trepale - Passo dEira - traverz singltrailom popod Motolino - Val delle Mine - Livigno (├║dolie) ┬á ┬á N├ípad prejs┼ą s pomocou bicykla tento okruh nevznikol v mojej hlave. na┼íiel som to niekde na nete. Potom, ─Źo som pre┼íiel oboma smermi sedlo Val├ęcia a zistil, ┼że v smere do Livigna to ve─żmi r├íd p├┤jdem zjazdova┼ą e┼íte raz som sa odhodlal aj k tomuto netradi─Źn├ęmu okruhu. T├║to t├║ru nen├íjdete v ┼żiadnej mape s odpor├║─Źan├Żmi bajkov├Żmi trasami. K slovu tu toti┼ż pr├şde tla─...   Cel├Ż ─Źl├ínok
03.06.2017 sa uskuto─Źn├ş v talianskom Ju┼żnom Tirolsku v ├║dol├ş Vinschgau (Val Venosta) u┼ż tret├ş ro─Źn├şk Ortler Bike marat├│nu. Centrom podujatia bude starobyl├ę meste─Źko Glurns zn├íme svojimi ka┼żdoro─Źn├Żmi rytierskymi hrami.┬á Pr├íve v tejto chv├şli b├Żva v meste Glurn okolo 900 ─żud├ş, toto stredovek├ę meste─Źko s jeho historick├Żm opevnen├şm sa pova┼żuje za najmen┼íie v alpskom priestore. U┼ż tret├ş kr├ít sa v prv├Ż j├║nov├Ż t├Ż┼żde┼ł naru┼í├ş idylick├Ż pokoj tohto starobyl├ęho z├íkutia: Glurns sa stane v├Żchodiskov├Żm bodom pre Ortler Bike Marat├│n. Tento pretek pritiahne so sebo...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áNa pomedz├ş troch kraj├şn, Rak├║ska, Talianska (Ju┼żn├ę Tirolsko) a ┼ávaj─Źiarska sa nach├ídza Reschenpass 1504m. cestn├Ż prechod medzi It./A. Ne─Ćaleko je osada Reschen, na brehu priehradn├ęho jazera rovnak├ęho mena. Obr├ízok kostolnej ve┼że tr─Źiacej z jazera, asi najzn├ímej┼íieho poh─żadu z tejto oblasti ste u┼ż zrejme videli v nejakom turistickom prospekte. ┬á Pr├íve v tejto oblasti s kr├ísnou pr├şrodou a v├Żborn├Żmi podmienkami vznikol unik├ítny projekt: Nach├ídzaj├║ sa tu ┼ítyri lanovky prev├ídzkovan├ę aj v lete, jednou z nich je seda─Źka. Medzi t├Żmito boli vybudovan├ę traily pre ho...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áChiavenna (350m.n.m.) Taliansko Pribli┼żne v polovici marca biednej zimy roku 2016 sme vyrazili s talianskymi priate─żmi z Chiavenny na exkurziu do ich dom├íceho rev├şru - do doliny ktorej nepovedia in├í─Ź ako: Valle Spluga. Na mape ju ale n├íjdete aj ako Val San Giacomo. Najzn├ímej┼í├şm miestom tejto roz─żahlej doliny je pr├íve ly┼żiarske stredisko s rovnak├Żm n├ízvom: Madesimo. Pre uctieva─Źov boha Pra┼íanu to nebude zase a┼ż tak ├║plne nezn├íme meno. Na┼í├şm cie─żom ale nie s├║ vleky a upraven├ę zjazdovky. Mal├ę aut├ş─Źko so ┼ítyrmi ─żu─Ćmi na palube a ┼ítyrmi p├írmi ly┼ż├ş na stre┼ín...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áRann├í z├ípcha na predmest├ş Catanie. Pres├║vame sa od Etny dole na juh. Potom ─Źo n├í┼í pokus o jej vrchol zastavili snehov├ę vlo─Źky ideme sa zohria┼ą. Net├║┼żime si zopakova┼ą zapchat├ę ulice a pos├║vanie sa v z├ípche a tak kedysi hlavn├ę mesto stredomoria Syrak├║zy od n├ís dost├íva ko┼íom... Odbo─Źujeme z dia─żnice smerom na meste─Źko Sortino, ktor├ę je v├Żchodiskov├Żm miestom na n├ív┼ítevu n├íhornej plo┼íiny Pant├ílica a ka┼łonu rie─Źky Anapo. Voda z nej kedysi sl├║┼żila Syrak├║zam a Rimania tu dokonca vybudovali aquadukt ─Źiasto─Źne vytesan├Ż v skale. Skaln├ę ├║tesy nad rie─Źkou Anap...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áSt. Catherina Valfurva 1700m. Bud├şme sa r├íno v aute na parkovisku. Cez okno pozorujeme ako sa na n├ís r├║ti obrovsk├Ż kme┼ł stromu. Ve─Źer sme potme zaparkovali rovno pod lanovkou na drevo :) Kme┼ł prist├íva na zemi ne─Ćaleko od n├ís. R├Żchlo preparkova┼ą!!! Prich├ídzame do centra, objednan├Ż Landrover s pr├şvesom u┼ż ─Źak├í. Prich├ídzaj├║ aj ─Ćal┼í├ş dvaja pasa┼żieri s bajkmi. ┼áof├ęr naklad├í bajky osved─Źen├Żm syst├ęmom. S takouto podporou sa e┼íte rozospat├ş dost├ívame pohodlne na Pizzini hutte 2700m. Vy┼íe 1000 v├Ż┼íkov├Żch metrov za 18evry. Od chaty u┼ż posilnen├ş druhou k├ívou a ...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Strecha Eur├│py, najvy┼í┼í├ş alpsk├Ż vrchol Mont Blanc (4810 m.n.m.) je v h─żad├í─Źiku horolezcov, zdatn├Żch turistov, dobrodruhov, ─żud├ş pos├║vaj├║cich svoje hranice. Pre n├ís s┬áIvkou bol v├Żstup na Mont Blanc logick├Żm vyusten├şm na┼íich spolo─Źn├Żch aktiv├şt v┬áhor├ích. ┬á Pl├ínova┼ą tak├Żto v├Żstup treba aspo┼ł mesiac dopredu, aby sa dalo zabezpe─Źi┼ą ubytovanie. Najjednoduch┼íia sa n├ím javila mo┼żnos┼ą si v┬ápohodl├ş domova zarezervova┼ą noc─żah na chate Goutier. No internetov├Ż rezerva─Źn├Ż formul├ír u┼ż v┬áj├║ni hl├ísil posledn├Ż j├║lov├Ż t├Ż┼żde┼ł ako plne obsaden├Ż. A┬átu sa za─...   Cel├Ż ─Źl├ínok

Trofeo Kima

08.09.2016
Kone─Źne som tu: v centre Skyrunningu, vo Filorere. Prv├ę, ─Źo ma zaujme, je fascinuj├║ci hrebe┼ł vysoko nad dolinou, a vzap├Ąt├ş mi dojde, ┼że to je TEN hrebe┼ł! SENTIERO ROMA! U┼ż o dva dni tadia─ż povedie trasa Trofea KIMA a ja spolu s dal┼í├şmi 250 skybe┼żcami si budem m├┤c┼ą overi┼ą Kilianove vyhl├ísenie, ┼że toto je jeden z najkraj┼í├şch pretekov na svete. Ubytujem sa v Centre della Montagna, a hned vo dver├ích sa zr├í┼żam s Marinom Giacomettim, zakladate─żom KIMY. Priv├şta ma s obrovsk├Żm ├║smevom na tv├íri, akoby sme sa poznali roky a hned sa zauj├şma, ako sa c├ştim. Prizn├ívam, ┼że ...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Sev. Taliansko - Val Chiavenna - Val Bregaglia - Piuro - Borgonuovo R├íno sa zob├║dzam v Talianskej Val Chiavenne. nadmorsk├í v├Ż┼íka okolo 500 metrov. Teplotn├Ż rozdiel oproti Val Roseg + 15 stup┼łov. T├║ru vyber├í dom├íci p├ín Mauro. ┼Ąa┼żko n├íjs┼ą v tejto doline v├Ą─Ź┼íieho znalca h├┤r ako je on. Spoznali sme sa n├íhodne na skialpovej t├║re. Teda ak n├íhody existuj├║... Vyr├í┼żame z parkoviska k├║sok pred hranicou so ┼ávaj─Źiarskom. Prech├ídzame v hustom takmer pralese popri pivniciach vybudovan├Żch pod obrovsk├Żmi balvanmi. St├║pame po kamenn├Żch schodoch. R├Żchlo naber├íme v├Ż┼íku. Ma...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áPasso Bernina - Sfaz├║ - Val di Campo - Passo Viola - Val Viola - Passo Val├ęcia - Trepale - Val Pila - Livigno - Forcola di Livigno - Fuorcla Minor - ┬áPasso Bernina┬á ┬á Tomuto okruhu predch├ídzalo ve─ża. Ke─Ć som asi pred desiatimi rokmi prv├Ż raz zav├ştal do Val Violy, viacer├ę singltraily e┼íte neboli vybudovan├ę. Chvalabohu a chv├íla biketurizmu je dnes situ├ícia tak├í ak├í je prezentovan├í v tomto ─Źl├ínku. K├Żm som sa dopracoval k tomuto n├ípadu, chcelo to ma┼ą v okol├ş u┼ż nie─Źo pojazden├ę ale rozhoduj├║ce boli aj tak sk├║senosti m├┤jho kolegu z pr├íce Mira, ktor├Ż tu toho m├í p...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Sic├şlia - severoz├ípadn├ę pobre┼żie - San Vito lo Capo - Monte Monaco 530m.n.m. ┬á Najv├Ą─Ź┼íia a najzn├ímej┼íia lezeck├í oblas┼ą na Sic├şlii je z├írove┼ł ob─ż├║ben├Żm pr├şmorsk├Żm letoviskom s kr├ísnymi pl├í┼żami a v┼íetk├Żm ─Źo k tomu patr├ş. Pod─ża m┼ła najd├┤le┼żitej┼íou vecou na mori s├║ nad n├şm vyp├şnaj├║ce sa hory... a t├Żch je tu dostatok. Pri na┼íom putovan├ş sme na pobyt v t├Żchto kon─Źin├ích mali len p├ír dn├ş. Osved─Źen├Ż recept ako ma┼ą z nie─Źoho ─Źo najviac je v┼żdy vytrepa┼ą sa hore ─Ź├şm najvy┼í┼íie - v tomto pr├şpade to bol kop─Źek priamo nad San Vitom. ┬á ┬á Pred v...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Sardegna, Sardaigne, Sard├şnia...,druh├Ż najv├Ą─Ź┼í├ş taliansky ostrov obm├Żvan├Ż vodami Tyrh├ęnskeho mora. Dovolenkov├Ż raj. In├Ż ako na Korzike, in├Ż ako na Sic├şlii, hoci s├║ susedia. Pr├şstup? Ako len chce┼í: vlastn├Żm autom, s cestovkou busom, kombinovane alebo najjednoduch┼íie, ako sme to urobili my. Letecky do Alghera, kde sme si prenajali auto a ostrov bol n├í┼í. 1. Via ferrata del Cabirol Doma sme si ÔÇ×pogoogliliÔÇť, ┼że Sardinia pon├║ka 3 Via Ferraty, ktor├ę sme si dali za cie─ż ÔÇô Cabirol, Giorre a Regina. Vybrali sme sa len tak, na oto─Źku na p├ír dn├ş. V utorok r├íno s...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áTalianska bezcoln├í z├│na Livigno je u┼ż zn├íma svoj├şm mas├şvnym rozvojom na TOP bajkersk├║ oblas┼ą. Po─Ćme sa dnes pozrie┼ą tro┼íku ─Ćalej od m├ís turistov a bajkerov. Pozrieme sa do kr├ísnej doliny v ktorej na ve─ża ─żud├ş nenaraz├şte ale vec ktor├í v├ís tam neminie bude dlh├Ż, kr├ísny a tvrd├Ż singltrail. Valle del Monte - je dolina tak tro┼íku mimo hlavn├ęho ruchu ale st├íle v bezprostrednej bl├şzkosti Livigna. Aby sme sa dostali na za─Źiatok zjazdn├ęho trailu bude tentoraz potrebn├ę tla─Źi┼ą - stoj├ş to ur─Źite zato. Pre zokruhovanie tejto t├║ry z Livigna je potrebn├ę dosta┼ą sa do se...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áV roku 2005 sa konali v Livignu majstrovstv├í sveta v horskej cyklistike. K├┤li tomuto ve─żk├ęmu podujatiu sa za─Źalo s v├Żstavbou trat├ş. Zjazdov├í tra┼ą z Motolina. Bajkpark. CC okruh. T├Żmto to v┼íak neskon─Źilo ale v┼íetko sa len za─Źalo... Odvtedy pre┼ílo vy┼íe desa┼ą rokov a Livigno sa stalo jedn├Żm z najr├Żchlej┼íie sa rozv├şjaj├║cich stred├şsk ┼ípecializovan├Żch v lete pr├íve na horsk├Żch cyklistov. Mno┼żstvo t├║r z Livigna a okolia si n├íjdete v ─Źl├ínkoch na Vetromagu pod ┼ípeci├ílne vytvorenou oblas┼ąou "Livigno". ┬á ┬á Dnes si ale odsko─Ź├şme pokocha┼ą sa pekn├Żmi ...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áSic├şlia - z├ípadn├ę pobre┼żie - letovisko Sabbia d'Oro ┬á Pri potulk├ích Sic├şliou sme sa pri presune po z├ípadnom pobre┼ż├ş zastavili prenocova┼ą v kempingu Sabbia d'Oro. Zlat├Ż piesok - to─żko doslovn├Ż preklad - nesklamal. Je to ide├ílne miesto, kde pri pozn├ívacom putovan├ş na chv├ş─żu zasta┼ą a odd├Żchnu┼ą. Ve─żk├Ż kemp s dobr├Żm vybaven├şm sa nach├ídza priamo pri ve─żkej pieso─Źnej pl├í┼żi. Kempuje sa pod ve─żk├Żmi borovicami - poloha kempu je ide├ílna. Zastavili sme sa tu nie tak celkom n├íhodou. Na┼íe info n├ím hovorilo o pozoruhodnej pr├şrodnej zauj├şmavosti v tejto lokalite. Zo...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áPri putovan├ş po najzauj├şmavej┼í├şch miestach Sic├şlie sme sa dostali a┼ż do jej severoz├ípadn├ęho v├Żbe┼żku. Centrom tejto oblasti je 70tis├şcov├ę mesto Trapanj zn├íme z talianskeho seri├ílu Chobotnica. Turisticky zn├íme je tu ne─Ćalek├ę letovisko s n├ídhern├Żmi pl├í┼żami San Vito lo Capo. V oblasti San Vito sa taktie┼ż nach├ídza najv├Ą─Ź┼íia a najzn├ímej┼íia skalolezeck├í oblas┼ą na Sic├şlii.┬á Starobyl├ę meste─Źko Erice sa nach├ídza na vrchole stolovej hory pr├íve medzi Trapanjom a San Vitom. Na Sic├şlii nie s├║ meste─Źk├í na vrcholoch kopcov ni─Ź├şm nezvy─Źajn├Żm. Pre na┼íinca je to v┼...   Cel├Ż ─Źl├ínok
Bergel - ┼żulov├í oblas┼ą, ktor├í patr├ş e┼íte pod Berninsk├ę Alpy. Hlavn├Ż hrebe┼ł, ktor├Ż le┼ż├ş na ┼ívaj─Źiarsko-talianskej hranici tvoria trojtis├şcovky s vysok├Żmi stenami z kvalitnej ┼żuly. T├íto oblas┼ą je odd├ívna vyh─żad├ívan├í horolezcami. Najzn├ímej┼í├ş vrchol oblasti je Piz Badile 3305m. Najd├┤le┼żitej┼íie v├Żstupy s├║ legend├írna Cassinova cesta v severov├Żchodnej stene Badile a druh├Żm s├şce pomerne ─żahk├í ale dlh├í cesta ved├║ca severn├Żm hrebe┼łom na Badile (Spigolo, Nordkante). V tejto oblasti je mno┼żstvo ─Ćal┼í├şch pekn├Żch a dlh├Żch ciest v kr├ísnej ┼żule. Niektor├ę z n...   Cel├Ż ─Źl├ínok

Pompeje

15.08.2015
┬á24. augusta roku 79 n├í┼ího letopo─Źtu pri v├Żbuchu sopky Vezuv zasypala vtedy prekvitaj├║ce 20 tis├şcov├ę mesto nieko─żkometrov├í vrstva sope─Źn├ęho popola. Dlh├ę roky bolo toto miesto pova┼żovan├ę za prekliate a tak sa mu ─żudia vyh├Żbali. V─Ćaka tomu ostali Pompeje prakticky neporu┼íen├ę zachovan├ę pre dne┼ín├ę gener├ície. Archeologick├Ż prieskum za─Źal naplno a┼ż v 19. a 20. storo─Ź├ş. Postupne bola spod metrov├Żch n├ínosov popola odkryt├í a ─Źiasto─Źne zre┼ítaurovan├í v├Ą─Ź┼íina mesta. Z archeologick├ęho h─żadiska sa tu jedn├í o najd├┤le┼żitej┼íiu lokalitu zo za─Źiatku n├í┼ího letopo─Ź...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áTaliansko - Valtellina - Tirano - Monte Padrio U┼ż to bud├║ pomaly dva roky tomu ─Źo som v jeden pekn├Ż septembrov├Ż de┼ł na horskom bicykli zabl├║dil na legend├írne Mortirolo a n├ísledne pre m┼ła objavil ├║┼żasn├║ bajkov├║ lah├┤dku - Tornantissimu. Tento upraven├Ż zjazd naozaj ├║ctyhodn├Żch parametrov ma oslovil nato─żko, ┼że ke─Ć som si v┼íimol na ├║vodnej informa─Źnej tabuli inform├íciu o tom, ┼że v ├║dol├ş Valtellina v okol├ş meste─Źka Tirano s├║ ─Ćal┼íie ┼ítyri podobn├ę trasy tak som sa rozhodol ich postupne prejs┼ą v┼íetky. Nen├ípadn├Ż kop─Źek medzi Tiranom a ly┼żiarskym strediskom A...   Cel├Ż ─Źl├ínok
┬áPri na┼íom putovan├ş Sic├şliou sme sa popri sopk├ích s├║stredili predov┼íetk├Żm na pr├şrodu ale ke─Ć┼że Sic├şlia sama je jedn├Żm ve─żk├Żm m├║zeom ned├í sa nezastavi┼ą aspo┼ł nachv├ş─żu aj pri niektor├Żch zauj├şmav├Żch miestach, kult├║rneho a historick├ęho v├Żznamu. Pri jednom z rozhovorov so starou babkou ┼í├ęfuj├║cou kempingu v Letojanni sme sa dozvedeli o meste─Źku Modica. Bol to jej tajn├Ż tip na zauj├şmav├ę miesto a tak sme ho neobi┼íli. ┬á Modica sa nach├ídza na juhu Sic├şlie ne─Ćaleko provin─Źn├ęho centra Ragusa. M├í nie─Źo cez 50 000 obyvate─żov a jej historick├ę centrum s viacer├Ż...   Cel├Ż ─Źl├ínok

Zoznam ─Źl├ínkov od 1 do 20 (z 137) >>
Sportful | Eshop so ┼íportov├Żm oble─Źen├şm
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.